Sayfalar

5 Eylül 2012 Çarşamba

GOD OF STUDY


Favori dizilerimden biridir God of study. İsimden de anlayacağınız gibi öğrencileri konu alan bir dizi. Aslında ben bu diziyi çok önce izledim, neredeyse her diziyi bulunduran Türkiye'deki Kore sitelerinde bulunmuyordu. Özellikle böyle bir dizi aradım. Ben seviyorum okul hayatını konu alan dizileri hem çalışma isteği falan da oluyor ama hemen geçiyor:) Her Kore dizisinde olan aşk bu sefer ön planda tutulmamış. Tabi ki var ama asıl konu hepimizin hayatında hep var olan ''sınav''...

Olay bu 5 öğrenci ve  bir avukat arasında geçiyor. Başrol sayılabilecek avukatımız idealist birisi. Tabi ki bu özelliğiyle de çok kazanamayan bir avukat. Kendinin eski okulu hatta lanetlediği okulu ile yolları bu noktada kesişiyor. Arkadaşı ona bir İŞ getiriyor. Çöp okul denen, öğrencilerinin başarısız ve mahallelinin rahatsız olduğu bu okulu kurtarma işi. Beş öğrenciyi Kore'nin en iyi üniversitesine sokarak okulu kurtaracağını söylüyor. Tabi hiç kimse katılmak istemiyor ama adam resimde gördüğünüz 5 öğrenciyi çeşitli yollarla sınıfa girmeye ikna ediyor. Dizi öğrencilerin çalışma sürecini anlatıyor.

Dikkat: Spoiler içerir!

Kim Su-Ro (Kang Suk Ho rolüyle) :




Avukat rolünü canlandıran aktör. Öyle güzel oynadı ki rolünü beni bile inanırdı. Sert bir tavrı vardı ama içinden onları sevdiğini hissedebiliyordunuz. Çok yakışıklı sayılmasa da duruşuyla bir karizması vardı ama dizinin en sonundaki 32 dişini göstererek gülüşü bitirdi beni. En son yapılır mı bu:)








Yoo Seung Ho (Hwang Baek Hyun rolüyle) :




Bu da asıl oğlanımız. Her dizide olduğu gibi aşk üçgenlerinin, dörtgenlerinin bir parçası. Dizideki karakteri iyiydi bence. Çok fazla kavga ettiğini görmedik ama korkulan bir tipti. Serseri diyemeyiz ama duruşu falan ilgi çekiyordu. Babaannesine bağlılığı da tam örnek çocuk hareketi falan :) Çok mu övdüm? :) Bir de hangi kızı seçtiği belli olaydı...









Go Ah Sung (Gil Pul Ip rolüyle) :

Tamam anladık dizilerde baş kızınızı çirkin sayılabilecek kızlardan seçiyorsunuz ama bu biraz fazla olmamış mı? Kızın oyunculuğu güzel ama Na Hyung Jung gibi şirin bir kız varken Gil Pul Ip tercih edilmez diye düşünüyorum biraz da gerçekçi olmak lazım. Ama dizide canlandırdığı karakterde annesi onu terk etmesine rağmen onu araması taktire şayandı. Güçlü bir kız...




Park Ji Yeon ( Na Hyun Jung rolüyle) :


Kokoş tavrıyla, şirin aksesuarlarıyla kendini sevdiren biri. Ama şu sürekli ''kocacığım kocacığım'' demesine gıcık olmadım değil. Bir de dizinin sonlarına doğru aile meseleleri, gizemli bir geçmiş girdi işin içine tam olarak açıklık getirmediler konuya aklımda kaldı. Bazen durup dururken bu kızın hikayesini merak ediyorum:)
Şimdi biraz empati yapalım; en yakın arkadaşım dediğiniz biri var ve bir de sevdiğiniz biri. Tamam çocuk doğrudan seviyorum demedi hiç ama reddetmedi de. Hem de hissedip arkadaşınıza soruyorsunuz ''Ona karşı  hislerin var mı?'' diye aldığınız cevap ''yok'' sonra da sevdiğiniz çocuğu arkadaşınızı öpmek üzereyken görüyorsunuz. Tamam Pul Ip devamında kendini öpmesine izin vermedi ama sizin gördüğünüz buydu. Türk filmine dönmüş burası:) Benim tepkim bu kadar yumuşak olmazdı.


Daha çok karakter vardı ama tanıtması uzun sürer. Dizideki göze batan aşk üçgeni buydu aslında dörtgen demeliyim asıl kızımızı biri daha seviyordu ama söylemedi bile ben de buraya koymadım.

Gelelim eleştirilere; sonunu pek beğenmedim. Baek hyun hangi kızı seçti belli değil. Chan Do da kıza onu sevdiğini söylemedi. Ayrıca Avukat da ne müdürü ne öğretmeni seçti. Tercihim müdürden yana olsa da birini seçse iyi olurdu. Hyun Jung da üniversite kazanamadı :(
Neyse bir de izledikten sonra karar verirsiniz ;)


8 yorum:

  1. Slm,God of study'ye benzer önerebileceğin dizi var mı?

    :)

    YanıtlaSil
  2. Benzer bir dizi izlemedim ama sürekli duyduğum ve izlemek istediğim School 2013 var başlarda konu aynı başlıyor ama aynı devam etmiyor sanırım bir de God of Study'nin orijinali var Dragon Zakura :)

    YanıtlaSil
  3. seyretmekte yarar var :) sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Okul tarzinda isteyenlere monstar ve shut up flower boy band i şiddetle tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Shut up flower boy band Hayatımın en iyi dizisiydi.. Ve bu god of study de..

      Sil
  5. Ben okul tarzını seviyorum ama fazla izlemedim. Tavsiye ettiklerinizi ekliyorum o zaman listeme :)

    YanıtlaSil
  6. Biraz fazla spoiler olmuş son taraf ya :P Spoilerı çok severim ama keşke kimin kazanamadığını söylemeseydin T.T

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spoiler içerir diye belirtmiştim ama haklısınız gerçekten fazla spoilerli bir yazı, çok çok önceden yazdığım için bu tür şeylere dikkat etmemiştim kusura bakmayın :(

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...