Sayfalar

1 Mayıs 2015 Cuma

Kadınlar Çalışmalı MI?

Arkadaşlar bu salı münazaram var ve ben 'Kadınlar Çalışmalıdır' diyeceğim. Hem de tartışmadaki tek kız benim. Orada bütün kadınları temsil edeceğim yani, güzel bir sunum hazırlamak ve birinci olmak istiyorum.
Ama biraz kendime sıkıntı ettim sanırım bunu.
Daha önce iki tane sunum yaptım ama bence ikisi de kötüydü. Ezber yapmadım sadece okudum. Bunda kesinlikle okumak istemiyorum, arada kağıda baksam da sınıfa bakarak konuşmak istiyorum ama heyecanlanıyorum işte :)
Güncel hayattan örnekler vermek istiyorum ve kapanışı güzel yapmak istiyorum bunun için bir kaç tane fikrim var siz neler önerirsiniz?

İlk izlenim bence önemli nasıl başlamalıyım mesela?
Bir de ben böyle tartışmalı şeyler olunca kendimi kaptırıyorum, bağırarak ya da hararetle konuşabilirim bu da kötü olur demi?
Bir de azıcık özgüven yüklensem iyi olacak :/

Neyse siz bana tavsiyelerde bulunun diye araştırma yapmam gereken vakitten 10 dakika ayırarak bu yazıyı yazıyorum siz de umarım bana önerilerde bulunursunuz :))
Yorumlarınızı bekliyoruum


9 yorum:

  1. öncelikle lise de mi yoksa üniversite de mi olduğunu sorayım ona göre kaynak falan veririz, seviyeye uygun olarak. senin seviyenden bahsetmiyorum yanlış anlama. seni dinleyen insanlar ve özellikle hocalarından.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üniversitedeyim :)

      Sil
    2. insan haklarından gir bence. kadın ve erkeğin eşitliği, çocuğa bakmanın kadının yükümlülüğü olmadığını, ebeveynlerin ortak sorumluluğu olduğunu kanıtlaman lazım. sonra kadınların çalıştığı ve topluma katılım oranlarının yüksek olduğu ülkelerinde gelişmişliğinden ve yaşam standartlarının yüksekliğini anlatırsın. bence gayet mantıklı ve güzel bir sunum olur.

      Sil
    3. çok teşekkür ederim çok yararlı bilgiler verdin :)

      Sil
  2. Kışkırtıcı ya da ilgiyi toplayabileceğin bir giriş cümlesiyle başlayabilirsin..

    YanıtlaSil
  3. size ne kadar yardımcı olabilirim bilmiyorum ama bu yazıyı okuduktan sonra kendi düşüncelerimi paylaşmak istedim.

    ilk önce kadınlar hep çalışıyor zaten. sırf maaş almadığı için ' ev hanımları'nı çalışmıyor diye düşünmek ne derece doğru bilinmez. sadece ev hanımları ile de kısıtlamak gereklimi. elbette bende çalışmalıdır diyenlerdenim. kendi ayakları üzerinde durmak kadar özgür hissettiren bir duygu var mıdır? kadınlar çalışmalıdır elbette lakin değeri bilinecek şekilde. kadınların dur durağı varmıdır sence. çalışan bir bayan aynı zamanda bir ' ev hanımı' sorumluluğunu alıp işten çıktığında evine gelip koltuğuna oturup tv başında keyif ne kadar sürebilir mesela. evde yapılması gereken işler varken. kesinlikle ' eşitlik konusuna değinmeni öneririm.

    aslında söylemek istediklerimi yazsam uzun yazı olur. sana yardımcı olur mu bu yazıklarım ama konu kadınlar olunca duramıyorum malesef :))

    YanıtlaSil
  4. @Saydam;
    Evet ilk paragrafım biraz kışkırtıcı oldu gibi ama ilk cümleyi de öyle yapmaya çalışacağım, teşekkürler ^^
    @Aihara Kotoko;
    Çok teşekkürler düşüncelerinizi paylaştığınız için çok yardımcı oldu :)
    Ev hanımları konusunda ben de aynı düşünüyorum değineceğim bu konuya da
    İnşallah o gün ben de duramam da kazanırız :D

    YanıtlaSil
  5. Sadece bir öneri,

    "Kadınlar çalışmalıdır"ın sebeplerini madde madde yaz, konuşmayı zaten kendin getirirsin. Uzun bir yazı yazıp ezberlemeye çalışırsan bocalarsın, ama madde madde yazarsan "aa keşke şunu da söyleseydim aklıma gelmedi" diyeceğin bir şey eminim olmaz.

    Bol şans!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sebepleri büyük maddeleyip altına küçük yorumlarımı yazmayı düşünüyorum inşallah ezberde sorun çıkmaz teşekkürler önerin için ^^
      Ve hoşgeldin ^^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...