Sayfalar

6 Ekim 2015 Salı

DÜNYANIN EN SAÇMA BİNASI!


Evet benim güzide şehrim Kahramanmaraş'ta bulunun İl Özel İdare binası. Bulmakta çok zorlanmadınız sanırım?:)
Tabi ki dünyanın en saçma binası diye ben söylemiyorum. 
Google'ye Dünyanın en saçma binası yazıldığında bizim ''Sarı Bina'' ilk sırada çıkıyormuş.
Kendisinden K.Maraş Kareleri yazımda da bahsetmiştim epey. Gerçekten de şehrin silüetini bozuyor, çirkin bir görüntü oluşturuyor. Hem şehrin en işlek caddesinin en işlek yerinde amaçsızca yer kaplıyor. 
İsminin İl Özel İdaresi olduğuna bakmayın kesinlikle bir işlevi yok. Sadece bir kaç iş yeri var. Yanlış mimariden dolayı yapının yarısı kullanılmıyormuş. İçinin boş olduğunu biliyordum da yarısının boş olduğunu bilmiyordum. Ve tam bir demir yığını!
Fransızlar da Eyfel Kulesi için demir yığını diyor ama bizim yığın pek bir turist çekmiyor :)
Neyse sonuç olarak Maraşlılar da yapıdan pek hoşnut değilmiş yıkılması planlanıyormuş ama yıkma masrafı yapım masrafından çok olacağı için akıbeti hakkında bir fikrimiz yok :)

Benim fikirlerimi merak edecek olursanız ben kesinlikle yıkılmasına karşıyım. O saçma yapı şehrin demirbaşlarından biri. O olmazsa Trabzon Caddesi öksüz kalır bence. Asla eski Maraş olamaz. Özellikle ben ve onun varlığını sürekli görenler hep eksikliğini hisseder. İnsanlar artık buluşma yeri olarak ''Sarı Binanın önü'' diyemez. 
Evet daha çok para getiren bir AVM ya da İş Hanı yapabilirler ama o caddede ve daha bir çok yerde işlevsiz bir şekilde duran ama şehre adını bu kadar kazıtmamış olan çok yapı var. Önce onlarda düzeltmeye gidilsin. Her şey para değil ben Kahramanmaraş'ın Sarı Binasız olmayacağını düşünenlerdenim!

Ay neyse bu kadar ciddi konulardan içim şişti :D Şimdi Maraşlıların yaptığı yorumlara bakalım :D

maraşın bir gün tüm dünyaya ismini duyuracağını biliyordum..(!)

farkımız tarzımızdır :)

kahramanmaraşı sevmesiniz ama emin olun bir gün kahramanmaraş tüm dünyaya kendini belli edecek türkiyenin en güzel şehri olacak turistlikden geçilmeyecek kahramanmaraşda tarih yatıyor ama hiç kimse farkında değil baba - Haklısın baba

bunu yapan mühendis kendini nasıl hissediyor acaba büyük başarı yani saçmalıkta birinci bir bina yapması :d

Neyse arkadaşlar bugün de benim ders çalışmamı engelleyecek bir konu bulduğuma göre sizin düşüncelerinizi alabilirim :)

Ayrıca birisi boş kısmının arka tarafa geleceğini yanlışlıkla caddeye doğru yapıldığını yazmış. O da ayrı bir trajik tabi. Öf neyse bir bina hakkında çok konuştum :)


33 yorum:

  1. gerçekten değişik bir binaymış :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ama biz hep gördüğümüz için normal geliyor :)

      Sil
    2. Katılıyorum. Edit:Elbistan

      Sil
  2. ay sölesene mimarı kimmiş ve neden böyle bişi yapmış. korku filmlerindeki gülünç yaratıklara benziyoooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha evet :D Mimarına baktım ama bulamadım sanırım Belediye tarafından yaptırılmış olsa gerek :) Ama Maraş'ın ilk büyük binasıymış onu buldum :)

      Sil
    2. Astas insat iflas etti

      Sil
    3. Ben bulamamıştım teşekkürler bilgilendirdiğiniz için :)

      Sil
    4. Yanlış yazmızşın kardeşim AKTAŞ İNŞAAT mimarı ise YAKUP AKTAŞ

      Sil
    5. Ben yıldırım aktaş binanın mimari projesi il özel idare meclisi tarafından ihaleye sunulduktan sonra yapıldı.Yakup aktaş Mimarı değil müteahhiti!! Ki Yakup Aktaş Mimar değil Mühendisdir..

      Sil
    6. Merhaba Yıldırım bey, ben Ankara İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi'nde öğrenciyim. Türkiye Tarihi adlı dersimiz için Kahramanmaraş İl Özel İdare binası hakkında tarih araştırması yapmak istiyoruz. Size ulaşmamız mümkün mü acaba?

      Sil
    7. Daha güzel bir konu bulamadınız mı :-)

      Sil
    8. 2015'te yazmışım yazıyı...

      Sil
    9. Yıkılıyor bina :))

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Ben yine de seviyorum ama biraz değişik olsa da sembol gibi bir şey :)

      Sil
  4. Ne zaman binanın önünden geçsem zaten bir saçmalık olduğunu fark ediyorum şimdi nedenini anladım.

    YanıtlaSil
  5. Belki saçma bir yapıt, ama dünya amaçsızca yapılan binaların avantajlı haliyle dolu. (Pisa kulesi, Eyfel kulesi gibi ... Avantaja çevirmek ülkemizin elinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, size katılıyorum zaten ben sevdiğimi belirtmiştim :)

      Sil
    2. Bencede orduya girince ters bina ilgi görüyor k. Maraşta bunu avantaja cevirebilir

      Sil
  6. Tamamen burokrasi hatasi. Muhendis plan neyse aynisini yapmistir. Yakup amcaya selamlar. Cok yazildi cizildi donemin b.b- mv. Vs her kafadan bir ses iste sonuc. Googlede birinci.

    YanıtlaSil
  7. Ne kadar saçma olursa olsun memleketim de değil mi benim gözüm de dünyanın rn kral binası.. Ayrıca çocukluğumuzun buluşma noktası:)

    YanıtlaSil
  8. Bu bina Dünyanın EN İLGİ ÇEKİCİ BİNASIDIR. En üst kattaki manzarası ise bir harika. Şehir ayaklarınız altında. Legolardan ilham alınan bir mimarisi var. Kesinlikle gezilmeye değer bir bina. Özellikle çocuklar önünde resim çektiriyor. Gerisi uydurma . . .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanında legolardan ilham alınarak yapıldığını düşünmüyorum ama şimdi bakınca gerçekten de öyle :) Orada çok işim olmamıştı ama ilk fırsatta üst katına çıkacağım :)

      Sil
  9. Ya hiç sırf kendi ülkemize ait diye aşağılamaya çalışmayın. Objektif yorumlayın.
    Farkında değilsiniz ama bilinçaltınıza işlenmiş resmen biz yapıyorsak içine ediyoruz diye.
    Yapı bence gayet iyi , bu yapının değerlendirilmemesinin nedeni Ülkenin adam gibi sahip çıkmaması.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben zaten aşağılamadım herkesin düşüncelerini ve benim ne düşündüğümü paylaştım, sevdiğimi de belirttim :)

      Sil
  10. Ya daha ne olsun farkliyiz herkeste edeler bacılar... :-)

    YanıtlaSil
  11. Ya daha ne olsun farkımız tarzimiz edeler bacılar

    YanıtlaSil
  12. Okadarda kötü değil yan güzel çirkin diye biliriz çirkinliğin de kendine has bir güzelliği var bırakın bu rekorda bizde olsun bunu yapan mimarı kutluyorum onun gözüyle bakmaya çalışın

    YanıtlaSil
  13. Kahraman maraş böyle güzel bir eseri kahraman maraba kazandırdığı için Aktaş insanı kutluyorum yapımında emeği olan abilerimin ve kardeşlerimin eline sağlık. Başta mühendis yakıp Aktaş beye ve emeği bulunan herkesi canı ğonülden tebrik ediyorum

    YanıtlaSil
  14. İlk açıldığında en üst katında nezih güzel bir restorant bar vardı açılışına gitmiştik sonra ilk yıllarında herkesin gitmek görünmek için can attığı bir kafe vardı 1. Katta yapıldığında herkes ayılıp bayıldı 18 katlı da 18 katlı diye bence avantaja çevrilmeli bu durum ve en saçma bina olarak heryerde lansedilmeli ki gelinip görülecek bir yer haline gelsin diğer şehir ve ülkelerden gelen insanlar için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum! Ben hatta İngilizce kursumda sunum yaparken bile Maraş'ı anlatırken bu binadan bahsettim herkesin çok ilgisini çekti. Ayrıca ilk yapıldığı zamanları da hiç bilmiyorum böyle özelliklerini duymak şaşırttı :)

      Sil
  15. Ben Gaziantep'liyim oraya geldim bir defa Trabzon caddesinede ama fark etmedim tam olarak neresinde kalıyor bilmediğim için ve daha yeni öğrendim böyle bir bina olduğunu Çok değişik gerçekten Yani çoğu kullanılmadığından saçma ama her memleketin kendine ait bir güzelliği vardır bu binada K.Maraşa .ait güzek bir özellik olmuş bence 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl fark etmezsiniz :) Caddenin başlarında sayılır ayrıca evet K.Maraş'ın özelliklerinden :D

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...