Sayfalar

6 Ekim 2015 Salı

İlginç Ders Notlarım :)

  • Yıllardır Uygurlar olarak işlediğimiz Türk milleti günümüzde Çin'de Sincan Uygur Özerk Bölgesinde yaşamaktaymış. Çok şaşırdım ve oraya gitmek o insanlarla tanışmak istedim. (18.07.2014)
  • Yakut Türkleri hala Göktanrı dinine inanıyorlarmış O.o Buna cidden çok şaşırdım ve de çok merak ettim :) (22.07.2014)
  • İslamiyet'i kabul eden Türk milletleri sadece Karluklar ve Oğuzlarken Hristiyanlığı kabul edenler; Avarlar, Tuna Bulgarları, Macarlar, Bulgarlar, Peçenekler O.o Mevcut Türk devletlerinin çoğu Müslüman diye ben neredeyse bütün Türklere Müslüman gözüyle bakardım ama zaten Müslümanlığı seçerek benliklerini korumuşlar. Hristiyanlığı seçenlerin hepsi asimile olduğu için bilmiyoruz  (22.07.2014)
  • Bin Bir Gece dizisini bilirsiniz. Orada bir proje vardı Alma Ata projesi. Aklımda kalmış garip gelmişti ismi. Öğrendim ki Kazakistan'da bir şehirmiş :) Görmek istediğim yerler arasında yerini aldı tabi ;) (22.07.2014)


Tarihlerden de anladığınız gibi çok önceden yazdığım bir yazı. Kısa olduğu için ve devamı gelir diye yayınlamamıştım. Kpss çalışırken ilginç gelen notlardı. Uzun süredir de yazı yazmıyorum gecenin bu vaktinde de yazamam diye yayınlayayım dedim :)
Size de ilginç geldiler mi? :)
Bu arada hoşbulduum ^^


7 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Yeni eve taşındık dolayısıyla İnternet yoktu. Ben de çok özledim blogu ama bağımlılığımı görmem açısından iyi oldu :)

      Sil
  2. Hoş geldin :)

    Yıllardan beri Yakutistan' a gitmek istiyorum. Etrafımdakilere ne zaman söylesem deli misin tepkisi alıyorum :) dışarıdan gelenler için en iyi mevsim haziran diyorlar ama dört beş yıldır bir türlü denk getiremedim. gerçi - 40 derecede yaşam nasıldır onu da merak etmiyor değilim :P Gök tanrı inancının izleri ve etkileri müziklerde vs.. görülebilir.

    Eğer Çin' e gidersen Uygurlara Sincan dışında da rastlayabilirsin. Büyük şehirlerde Uygur lokantaları zaman zaman hayat kurtarıcı, yemekleri de çok güzel, bizim yemeklere benziyor zaten. Yeni bir tren hattı açılmış artık Sincan Bölgesine ulaşım da daha kolay.

    İslamiyeti kabul eden daha farklı Türk boyları da var tabii. Şu Orta Asya ve zamanındaki göçler, boyların karışımı falan en zevk aldığım konulardan bir tanesi. Yazını görünce atlamamın sebebi de bu zaten :) Benliğin ya da eski kültürün korunmasında din seçiminin etkisi vardır muhakkak ama dönem, şartlar ve mevcut coğrafya da asimilasyonu etkileyen konu. Bir de göçebe etkisiyle yazılı kaynak bırakmadıkları için çoğu, bilgiler net değil bu boyların çoğu hakkında, bilmediklerimizi bilmememizin nedenlerinden biri de bu zaten. Yakın zamana kadar Moğollar ile Türkler aynı sanılıyordu tarih camiasında.

    Alma Ata karizmatik isim (ben de merak ediyorum) ama o coğrafyada halen en karizmatik bulduğum başkent ismi Ulan Batur (Moğolistan) :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk tekrar :)
      Ne kadar emek harcamışsın bu uzun yorum için çok sağol :)
      -40 mı? O kadar bilgim yoktu Yakutistan hakkında şimdi daha bir meraklandım :)
      Sen çok bilgilisin ya gittin mi hiç oralara?
      Aynen ben tam tarihi olayları açıklamıyorum zaten sadece Hristiyanlığı seçenlerin hepsinin asimile olması dikkatimi çekmişti elbette çok çeşitli sebepleri vardır :)
      Kesinlikle benim için de Ulan Batur ;)
      Tekrar çok teşekkür ederim yorumun için Tarih öğretmeni falan mısın yoksa oralara gittin mi nereden geliyor bu merak pek merak ettim şimdi :D

      Sil
    2. yok canım ben de bir tarih bölümü mezunu ya da bir tarih öğretmeni kadar bilgi yok ^^ tarihe merakım var, kendi çapımda farklı kaynaklardan okuyup, araştırırım. uzakdoğu ilgisi, merakı çocukluktan geliyor - nedenini ben de bilmiyorum :) - oradan ipek yolu merakı vs... derken işte kapı kapıyı, merak merakı açıyor. sanırım o bölgedeki kültür, tarihi süreç vs... de biraz farklı (ve karışık ^^ ) geldiği için daha bir çekici geliyor. bir süre çin' de yaşadım, çin' i ve etrafındaki ülkeleri gezme - görme şansım oldu ama orta asya olarak adlandırılan bölgeye henüz ayak basamadım. ileride bir gün diyorum *_*...

      Sil
    3. Çin'de yaşaman çok garip Kore Japonya tamam da Çin'de yaşam hakkında pek bilgimiz yok ya çk merak ediyorum :)

      Sil
  3. ayyyy seni görmek ne güzeeel :) beşiktaş nası gidiyoooo :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...